استارت آپ‌های فعال در زمینه بوم گردی

در سال‌های اخیر در کشور ایران استارت آپ‌های فعال در زمینه بوم گردی راه‌اندازی شدند که از نمونه‌های این استارت آپ‌ها می‌توان به صنعت گردشگری و بوم گردی اشاره کرد، ولی همچنان فضای خالی بسیاری در این حوزه فعال هستند که می‌تواند فرصت مناسبی برای کسب و کارهای جدید باشد.

در سال‌های گذشته با رشد و توسعه کسب و کارها و خدمات در صنعت گردشگری برخی از افراد تصمیم گرفته‌اند با راه‌اندازی استارت آپ‌ها به این صنعت رونق بیشتری ببخشند.
بوم گردی در کشور ایران قدمت زیادی ندارد اما در این سال‌های توانسته است که افراد زیادی را به سمت خود جلب کند که ویژگی‌های آن در مقایسه با گردشگری انبوه برای محیط‌زیست از همه مهم‌تر است تجربه‌هایی که از طریق بوم گردی حاصل می‌شود فرصت بسیاری را برای گردشگران و کسب و کارها ایجاد می‌کند که بخشی از آن را مدیون وجود استارت آپ‌ها هستیم با توجه به اینکه فضای خالی با وسعت زیادی در صنعت گردشگری وجود دارد.

یک نمونه گردشگری به بوم گردی یا اکوتوریسم گفته می‌شود که بدون اینکه خطر یا آسیبی محیط‌زیست شما را تهدید کند از مردم محلی نیز حمایت می‌شود. نکات اصولی در بوم گردی باید به درستی رعایت شود، در بوم گردی، گردشگران و مسافران مسئولیت محافظت و مراقبت از محیط‌ زیست را برخوردار هستند و باید در حفاظت از فضاهایی که بازدید می‌کنند تلاش کنند و با فعالیت‌های خود را به رشد اجتماعی و اقتصادی مردم محلی نیز کمک کنند.

استارت آپ‌های فعال در زمینه بوم گردی

یکی از عوامل اصلی و مهم رشد و توسعه بوم گردی در ایران استفاده از خدمات آنلاین است که باعث سهولت هر چه بیشتر به امکانات و تجهیزات گردشگری می‌گردد که موجب افزایش متقاضیان اکوتوریسم می‌گردد.
استارت آپ‌های فعال در زمینه بوم گردی عبارتند از:

  1. Bus5
  2. Tugo
  3. Innaway
  4. CamboTicket
  5. Bayo
  6. Passa Paa
  7. Mimoza
  8. GuideInsider
  9. Ma Te Sai
  10. Chameleon City
  11. Morning Rooms
  12. Dichung
  13. Artisan Origins
  14. One Click Togo
  15. Putaleng Legend
  16. Hue Free Walking Tour

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. Bus5

کار اصلی این نوع استارت آپ این است که توریست‌ها را با رانندگان وسایل حمل و نقل متصل می‌کنند و از این رو موجب می‌شود که شرکت‌های اتوبوسرانی با صندلی‌های پر سفر کنند و صندلی خالی بدون مسافر نباشد همچنین مسافران نیز دیگر لازم نیست که هزینه‌های گزافی برای جابجایی پرداخت کنند.

2. Tugo

کار این نوع استارت آپ گردشگری این است که تورهای سفر مقرون‌به‌صرفه در سراسر جهان را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.

3. Innaway

این استارت آپ‌ها مانند یک واسط بین مسافران و هتل‌ها عمل می‌کنند تا بتوانند درآمدهایشان را به حداکثر برسانند و استاندارهای کیفی‌شان را بالا ببرند و به مسافران کمک می‌کند تا با پشتیبانی مناسب و خوب بتوانند سفری هوشمندانه داشته باشند.

4. CamboTicket

از دیگر استارت آپ‌های که قابلیت دسترسی و رزرو اتوبوس، کشتی فرابر و تاکسی مخصوص را به صورت یکجا و در یک پلتفرم در کشورهای لائوس و کامبوج ایجاد می‌کند. در این پلتفرم نزدیک به 40 اپراتور و ارائه‌دهنده خدمات حضوری مشغول فعالیت هستند.

5. Bayo

یکی از نمونه استارت آپ‌های گردشگری که می‌تواند اطلاعات کامل و جامعی از منطقه‌ای که می‌خواهید به آنجا سفر کنید و از سوغات و قیمت‌های آن به گردشگران می‌دهد این کار باعث رونق بخشیدن به تولیدات محلی می‌شود.

6. Passa Paa

این استارت آپ در واقع یک استودیو طراحی و چاپ در شهر لانگ پرابانگ است که با الگوبرداری از پارچه‌های قدیمی و سنتی و ترکیب آن با مدرن تمامی تلاش خود را برای حفظ و گسترش و توسعه دادن این آثار می‌کند.

 استارت آپ‌های فعال در زمینه بوم گردی

7. Mimoza

یکی از شرکت‌های گردشگری است که با برگزاری تورهای مجازی سه‌بعدی از مقاصد گردشگری برتر، تلاش می‌کند تا امکان استفاده از واقعیت‌های مجازی و واقعیت افزوده را برای گردشگران بالقوه و فعلی، لیدرهای سفر و دانشجویان را ایجاد کند تا بتوانند از طریق آن درباره آثار باستانی، رستوران‌ها، هتل‌ها و دیگر مکان‌های اطلاعات و دانش کسب کنند.

8. GuideInsider

از این نمونه اپلیکیشن‌ها که یک راهنمای سفر و گردشگری داخلی است اطلاعات جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های دیدنی و محلی را مانند تاریخچه، پکیج‌های بازدید و تورهای موجود، ساعات بازدید و بررسی کاربران را در خود جای داده است.

9. Ma Te Sai

از دیگر شرکت‌هایی که در صنعت گردشگری مشغول فعالیت هستند که با بالا بردن مهارت و ایجاد کردن فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان، از آثار تاریخی و فرهنگی به خوبی محافظت می‌کنند این شرکت نیز به دلیل وجود مراکز اطلاعات و کافه در کنار جاده‌ها احداث می‌شوند.

10. Chameleon City

این نوع استارت آپ به صورت 24 ساعته کار می‌کند که به سوالات افراد در خصوص سفر و سبک زندگی آن‌ها پاسخ می‌دهد.

11. Morning Rooms

یکی از بزرگ‌ترین استارت آپ‌ها شبکه هتل‌های ارزان و مقرون‌به‌صرفه در ویتنام است که برای گردشگران بودجه اقتصادی محدودی در نظر گرفته است امکانات هر اتاق نیز با توجه به مبلغی است که در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

12. Dichung

این سرویس نیز که کلیه خدمات حمل و نقل و سفر گروهی را ارائه می‌کند و رانندگان نیز می‌توانند با شرکت‌های تاکسیرانی و مسافربری همکاری‌های لازم را انجام دهند و از صندلی‌های خالی خود درآمدزایی کنند.

13. Artisan Origins

از نمونه استارت آپ‌هایی که در حوزه صنایع‌دستی با کیفیت فعالیت می‌کند در کشور لائوس است که این مرکز از جمله یک کافه و یک مرکز اطلاعات است که نکات و توضیحاتی را در اختیار خریداران خود می‌گذارد.

14. One Click Togo

یکی از استارت آپ‌هایی که در حوزه‌های مختلفی مشغول به فعالیت است و خدمات متنوعی انجام می‌دهد شامل بلیط پرواز، راهنمای سفر و پلتفرم، رزرو هتل را مورد بررسی قرار می‌دهد و سعی می‌کند تا یک اکوسیستم گردشگری قوی را برحسب تکنولوژی و فناوری روز بیافریند و کسب و کارهای مربوط به گردشگری را در منطقه مکونگ به بازار جهانی ارائه دهد.

15. Putaleng Legend

این استارت آپ بوم گردی خدمات مختلفی در این حوزه ارائه می‌دهد که نظیر تورهای ماجراجویانه پیاده‌روی و تورهای محلی و فرهنگی در اقامتگاه‌های بوم گردی است.

16. Hue Free Walking Tour

این نوع شرکت از برگزارکننده نخستین و می‌توان گفت که در حال حاضر تنها تور پیاده‌روی در شهر هیو است.

با بالا رفتن متقاضیان اکوتوریسم و بوم گردها، نیازها و خواسته‌های جدیدی از سوی افراد به وجود می‌آید که امکاناتی را با در نظر گرفتن افزایش بیشمار تکنولوژی و فناوری کافی نخواهد بود. از سوی دیگر نیز فرصت‌های بیشتری را برای ورود استارت آپ‌ها و کسب و کارهای جدید ایجاد می‌کند و در عین حالی نیز فرهنگ بومی و محلی را گسترش و توسعه خواهد داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *